STEAM veiklos Kauno Vinco Kudirkos progimnazijoje: kelias nuo idėjos iki įgyvendinimo
Kauno Vinco Kudirkos progimnazija džiaugiasi galėdama pasiūlyti savo mokiniams unikalią galimybę dalyvauti STEAM veiklose, kurios ugdo tiek tiksliųjų, tiek humanitarinių mokslų gebėjimus.
Kas yra STEAM? STEAM – tai integruotas mokymo(si) modelis, apimantis gamtos mokslus (Science), technologijas (Technology), inžineriją (Engineering), menus (Arts) ir matematiką (Mathematics). Mūsų mokykloje šis modelis taikomas 1-8 klasėse.
STEAM veiklos 1-4 klasių mokiniams.
Programa skirta 1–4 klasių mokiniams, skatina jų smalsumą ir kūrybiškumą per gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM) veiklas. Užsiėmimai vyksta mokyklos laboratorijoje, kurioje pradinių klasių mokiniai atlieka įvairius tyrimus ir eksperimentus, susijusius su kasdieniais reiškiniais.
Užsiėmimų metu mokiniai:
- mokosi naudotis paprastais laboratoriniais įrankiais;
- tyrinėja gamtos reiškinius per praktines užduotis;
- ugdosi kritinį mąstymą, kelia problemas ir randa kūrybiškus sprendimus;
- veiklos organizuojamos žaismingai, siekiant įtraukti mokinius į atradimų pasaulį, lavinti jų loginį mąstymą bei sudominti mokslu jau ankstyvame amžiuje.
STEAM veiklos 5-8 klasių mokiniams
Mokiniai – ateities lyderiai. 5-8 klasių mokiniai – ateities lyderiai, kurie pasižymi smalsumu, kūrybiškumu ir noru tobulėti. Mokiniai kviečiami dalyvauti STEAM veiklose kartu su progimnazijos socialiniais partneriais, Kaune veikiančiais universitetais. Jiems sudaromos išskirtinės sąlygos gilinti žinias ir lavinti įvairias kompetencijas per patirtines veiklas mokykloje ir netradicinėse ugdymo(si) aplinkose.
Projektai ir aplinkos tyrimai. Per ketverius metus mokiniai kuria ir įgyvendina įvairius projektus, susijusius su realių problemų sprendimu. Jie tiria aplinką, stebi gamtos procesus, sprendžia praktinius uždavinius. Tokia veikla ne tik padeda suvokti mokslo svarbą kasdieniame gyvenime, bet ir ugdo bendravimo, bendradarbiavimo, problemų sprendimo, kritinio mąstymo kompetencijas.
Ugdomos kompetencijos. STEAM veiklų metu mokiniai gilina matematikos, fizikos, biologijos, informatikos ir kitų dalykų žinias. Kūrybinės dirbtuvės, eksperimentai bei diskusijos padeda ugdyti ne tik dalykines, tačiau ir socialines-emocines kompetencijas.
Rezultatas – savimi pasitikintys ir kūrybiški mokiniai. Dalyvavimas STEAM veiklose ugdo mokinių pasitikėjimą savimi, motyvaciją mokytis ir atrasti naujus dalykus. Baigę 8 klasę, jie tampa brandūs, atsakingi bei pasiruošę sėkmingai tęsti mokymąsi gimnazijose ir siekti tikslų.
Kauno Vinco Kudirkos progimnazija didžiuojasi galėdama prisidėti prie ateities lyderių ugdymo ir kurti inovatyvią mokymosi aplinką, kurioje kiekvienas mokinys gali atrasti save.